Εργαστήρι παραμυθιών

Στη σελίδα αυτή παρουσιάζονται συγκεντρωμένες όλες οι αναρτήσεις που αφορούν το εργαστήρι δημιουργίας παραμυθιών και εμφανίζονται εβδομαδιαίως στην αρχική σελίδα, ώστε να μπορείτε να παρακολουθείτε την εξέλιξη των παιδιών.

Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2015
Συναντήθηκε σήμερα για πρώτη φορά η ομάδα δημιουργίας παραμυθιών...
Ξεκινήσαμε με παιγνίδια γνωριμίας όπου τα παιδιά αντάλλαξαν προσωπικές απόψεις και εμπειρίες τρώγοντας Μ&Μ's και απαντώντας σ' ερωτήσεις με ζάρια ή χωρίς. Η τελευταία σειρά ερωτήσεων οδήγησε στη δημιουργία του πρώτου μας παραμυθένιου ήρωα: του επιστήμονα Τζίμι Νιούτον που δεν μπορεί να ζήσει χωρίς μουσική.
Αρχικά τα παιδιά πρότειναν ο ήρωάς μας να είναι:
  • ξωτικό
  • νεράιδα
  • ξύλινη κούκλα [ζωντανή όπως ο Πινόκιο]
  • γίγαντας
  • παιδί
  • επιστήμονας
  • επιστήμονας ζώων
  • αστρονόμος
αλλά τελικά επελέγη η ιδιότητα του επιστήμονα...

Από ονόματα προτάθηκαν τα: Λουγουέι - Τζίμι Νιούτον - Γουίλιαμ - Δημήτρης - Πήτερ Παν - Πινόκιο - Γιάννης.

               

Στη συνέχεια στην οθόνη του υπολογιστή, με την αξιοποίηση του ψηφιακού ζουμ, τα παιδιά παρατήρησαν την παραπάνω εικόνα και προσπαθήσαμε να την προσεγγίσουμε εφαρμόζοντας τη ρουτίνα σκέψης* "Δες - Σκέψου - Αναρωτήσου". Τα πρώτα μας αποτελέσματα, όπως βλέπετε παρακάτω, ήταν πολύ ενθαρρυντικά καθώς οι παρατηρήσεις, οι σκέψεις κι οι ερωτήσεις ουσιαστικά χτίζουν το παραμύθι μας.

                 


Οι ιδέες των παιδιών κυλούσαν χειμαρρώδεις... όπως άλλωστε κι ο χρόνος, οπότε δεν ολοκληρώσαμε την ιστορία μας απόψε. Την επόμενη Παρασκευή όμως είμαστε σίγουροι ότι θα τα καταφέρουμε και θα μπορέσουμε να σας παρουσιάσουμε το πρώτο μας 'βιβλίο'.
Για την ώρα σας δίνουμε μία μικρή γεύση από την αρχή του παραμυθιού μας...

Μια φορά κι έναν καιρό, σ' ένα μεγάλο σπίτι, πάνω σ' ένα σύννεφο, ζούσε ένας επιστήμονας, ο Τζίμι Νιούτον. Ο Τζίμι δεν μπορούσε να ζήσει χωρίς μουσική, του άρεσε να κάνει αθλήματα και να τρώει διάφορα φαγητά. Είχε μία μακριά σκάλα κι ένα αερόστατο. Είχε κι ένα φίλο κολλητό που ήταν αστρονόμος. Ο Τζίμι είχε μόνο ψιθυριστή φωνή για να μην ξυπνάει τους άλλους και κάθε πρωί έκανε βουτιές σε μια πισίνα με σοκολάτα...

*Η ομάδα Project Zero της Παιδαγωγικής Σχολής του Πανεπιστημίου Harvard προτείνει τη συστηματική χρήση δομημένων παιδαγωγικών εργαλείων, τα οποία ονομάζει ρουτίνες σκέψης [thinking routines] με στόχο τη μεγιστοποίηση της ανάπτυξης δημιουργικής & κριτικής σκέψης  των παιδιών. 
-----------------------------------------------------------

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου